Thursday 5 January 2012

PUCAT!!!


Di Blok C (bahagian bawah luar pejabat)
Memandangkan hari ni hari terakhir kami berpraktikal untuk sem ni, jadi kami kena hantar semua buku log, punch card dan buku cross. Jadi aku, iemah dan syu berjalan dari blok kediaman ke blok jabatan untuk hantar semua ni. Bila tiba di blok c, kami menuju ke bilik CI (clinical instructor). Tengah2 berjalan tu terdengar pintu pejabat dibuka. Aku pun toleh belakang nak tengok sape, owh Pn. Rokiah rupnya.
Aku        : assalamulaikum puan.
Puan      : waalaikumussalam. Awak nak ke mana ni??
Aku        : kami nak ke bilik CI, hantar buku log. Kenapa puan?
Puan      :saya ada masalah sikit. Boleh awak tolong saya tak? (sambil menghampiri kami)
Kami      : hah!!! masalah apa puan?
Puan      : hmm. Xpe la, nanti awak siap hantar buku tu dating bilik saya sekejap. Ehh, awak ni kenapa pulak muka pucat je. (sambil pandang aku)
Aku        : hah!!! Saya ke puan??? Ok je. Tapi Hb (hemoglobin) saya memang low. Tapi dah naik dah daripada hari tu. 2 hari lepas baru saya cek. Walau x sampai tahap normal lagi. (sambil sengeh2) =)
Puan      : tu la awak makan nasi tapi sayur tak makan. Takde zat.
Aku        : ehh. Mana ada puan, saya makan la sayur. Zat2 saya semua cukup. Saya dah buat test taw  puan. Result dia semua normal.
Puan      : awak tak chek untuk penyakit2 ke?
Aku        : dah puan. Saya tengah tunggu result dia kluar la ni. Ehh, puan kan yang tolong ambilkan darah saya hari tu.

Puan      : ohh yela.. lupa pulak saya. Sepatutnya awak g hantar dan ambil sendiri result dia hari tu, lupa saya nak bagi tahu.
Aku        : hmm. Tape la puan. Nanti saya balik saya g hospital tengok. Lagi pun saya ada TCA. Ok la puan. Nanti kami ke bilik puan. (sambil melangkah masuk ke bilik CI )
Puan      : ok. Nanti tolong bawak kan barang saya ni sekali, saya nak ke tandas kejap (sambil serahkan bukunya).
Kami      : baik puan. =)

No comments: